Korábbi számok
A teljes lapszámok a pdf ikonra kattintva tölthetők le.
Tartalom
Tanulmányok
- Lajos Péter: A végzett logopédusoktól elvárható kompetenciák egy európai kutatás tükrében
- Zakariás Lilla, Kas Bence: Zavar a beszéd tervezésében: a szerzett beszédapraxia etiológiai, diagnosztikai és terápiás vonatkozásairól
- Zakariás Lilla, Őrley Zita: A Beszédtéma c. munkafüzet hatásai afáziában: egy többszörös esettanulmány eredményei
- Molnárné Bogáth Réka, Plavecz Dóra: „A macska megfogja az egeret?” Esettanulmány egy dadogó gyermek szemszögéből
Szemle
- Lőrik József: A magyar helyesírás szabályai. Tizenkettedik kiadás
- Szöllősi Izabella: Kas Bence (szerk.): „Szavad ne feledd!” Tanulmányok Bánréti Zoltán tiszteletére
- Mészáros Éva: Broca és Wernicke halott, avagy a nyelv neurobiológiájának klasszikus modellje felett eljárt az idő
- Tar Éva: Praxis Sprache és Forschung Sprache
- Lőrik József: Az alapvető jogok biztosának jelentése
Tartalom
Tanulmányok
- Tar Éva: Az ismeretlen eredetű beszédhanghibák felosztása
- Mészáros Andrea: A verbális fluencia vizsgálata specifikus nyelvfejlődési zavarban
- Kas Bence, Lőrik József, Bertalan Regina Frida: A korai nyelvi-kommunikációs fejlettség új mérőeszköze, a MacArthur-Bates Kommunikatív Fejlődési Adattár 3. (KOFA–3) alapjai és gyakorlati alkalmazási lehetőségei
- Szabó Ottilia: A diszkalkulia terápiájában alkalmazható képi problémareprezentációs stratégiákról
- Horváth Alexandra Nikolett: 4–10 éves korú gyermekek igei morfoszintaktikai fejlettségének vizsgálata a magyarra adaptált Wug-teszttel
Szemle
- Tar Éva: Bóna Judit (szerk.) Fonetikai olvasókönyv
- Balogh Zsófia Nóra: Shiwen Feng et al.: Aktív és passzív mondatok nyelvtani feldolgozási stratégiái közti különbségek vizsgálata fMRI-vel
Hírek, események
- Habilitáció
- Országos Köznevelési Tanács
- MLSZSZ-konferencia
- Emléktábla-avatás
Tartalom
Tanulmányok
- Vig Julianna: Tények és neuromítoszok a keresztezett lateralitásról
- Tar Éva – Tóth Erika: A beszédhanghibák néhány sajátossága 5;6–6;0 éves korban
- Lajos Péter: Kötődéskutatások dadogóknál
- Rohár Alexandra: Down-szindrómás személyek nyelvi fejlettsége és az írott nyelv elsajátításához szükséges készségeik
- Krániczné Szabó Ágnes: Szövegértés-alapú narratívák hallássérült középiskolásoknál
- Binder Anikó: Jó beszélőkéje van? Ötéves gyermekek nyelvifejlettség-vizsgálatának tapasztalatai
- Dombóvári Ildikó Szilvia – Szűcs Mária – Molnárné Bogáth Réka – Mosányi Emőke: Az online szülői tanácsadás néhány területének kialakítása és bevezetése a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálatban
Szemle
- Fehér Krisztina: Babák a hangok világában
- Tar Éva: Fonológiai fejlődés, variabilitás, beszédhanghibák
- Csorbáné Szigetvári Melinda – Szakács Nóra (szerk.): Négylábú tanársegédek. A kutyás terápia gyakorlati és hatásvizsgálati lehetőségei
- Magyarné Várbíró Zita ‒ Szabóné Vékony Andrea – Szatmáriné Mályi Nóra: Hang-lépcső, A hangtani tudatosság fejlesztése 5–7 éves gyermekeknél
Hírek, események, beszámoló
- Sarbó Artúr-díjak
- Emléktábla-avatás
- Németh László-díj
- Doktori címek
- Karayné Pavalacs Zsuzsa: Regionális konferencia. „Ami szavakkal el nem mondható.” Művészettel az átmenetek segítése gyermekkorban
- Szabóné Vékony Andrea: A Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XXII. Kerületi Tagintézményének innovatív pr-tevékenysége a Logopédia Európai Napja és a Hang Világnapja tükrében
- A Nyelvfejlődési Zavar Nemzetközi Tudatosságnapja
Tartalom
Tanulmányok
- Tar Éva, Désfalvi Ildikó: Innovációk a beszédhanghibák logopédiai terápiájában – esetbemutatás
- Markó Alexandra, Csapó Tamás Gábor, Deme Andrea, Bartók Márton, Gráczi Tekla Etelka: A beszéd jellemzése az artikulációs vizsgálatok tapasztalatainak tükrében
- Halmos‐Kovács Zsuzsa: Metaforikus jelentés vizsgálata diszlexiás középiskolásoknál
Gyakorlati műhelymunkák
- Szabóné Vékony Andrea: Az IKT alkalmazása a logopédiai munkában – egy felmérés eredményei
- Magyarné Várbíró Zita: Programok, applikációk a logopédiai fejlesztésben
- Jankó István: A digitális logopédiai oktatás tapasztalatai egy felmérés tükrében
- Kupper Natália: A fonológiai tudatosság fejlesztésének néhány gyakorlata óvodai nagycsoportban
Szemle
- A. Lynn Williams, Sharynne McLeod, Rebecca J. McCauley (eds.): Interventions for Speech Sound Disorders in Childrens
- Csepregi András (szerk.): Ajánlások a fejlődési zavarok és az érzékszervi fogyatékosságok korai szűréséhez, állapotmegismeréséhez. Módszertani kézikönyv
- Horgas Tamásné: Sikeres magyar diszlexiások
Hírek, események, beszámolók
- A logopédia (Speech and language therapy) mesterképzési szak létesítése
- A „Szívvel‐lélekkel a szép beszédért”‐díj átadója
- „Mi a szösz, Szösz néne?”– Új utak a logopédiában
A lapszámok olvasásához pdf olvasó szükséges.