A teljes lapszámok a pdf ikonra kattintva tölthetők le.

I. évfolyam, 2016 I. évfolyam 1. szám – 2016. november

Tartalom

Tanulmányok

  • Lajos Péter: A végzett logopédusoktól elvárható kompetenciák egy európai kutatás tükrében
  • Zakariás Lilla, Kas Bence: Zavar a beszéd tervezésében: a szerzett beszédapraxia etiológiai, diagnosztikai és terápiás vonatkozásairól
  • Zakariás Lilla, Őrley Zita: A Beszédtéma c. munkafüzet hatásai afáziában: egy többszörös esettanulmány eredményei
  • Molnárné Bogáth Réka, Plavecz Dóra: „A macska megfogja az egeret?” Esettanulmány egy dadogó gyermek szemszögéből

Szemle

  • Lőrik József: A magyar helyesírás szabályai. Tizenkettedik kiadás
  • Szöllősi Izabella: Kas Bence (szerk.): „Szavad ne feledd!” Tanulmányok Bánréti Zoltán tiszteletére
  • Mészáros Éva: Broca és Wernicke halott, avagy a nyelv neurobiológiájának klasszikus modellje felett eljárt az idő
  • Tar Éva: Praxis Sprache és Forschung Sprache
  • Lőrik József: Az alapvető jogok biztosának jelentése

 

II. évfolyam, 2017 II. évfolyam 1. szám – 2017. november

Tartalom

Tanulmányok

  • Tar Éva: Az ismeretlen eredetű beszédhanghibák felosztása
  • Mészáros Andrea: A verbális fluencia vizsgálata specifikus nyelvfejlődési zavarban
  • Kas Bence, Lőrik József, Bertalan Regina Frida: A korai nyelvi-kommunikációs fejlettség új mérőeszköze, a MacArthur-Bates Kommunikatív Fejlődési Adattár 3. (KOFA–3) alapjai és gyakorlati alkalmazási lehetőségei
  • Szabó Ottilia: A diszkalkulia terápiájában alkalmazható képi problémareprezentációs stratégiákról
  • Horváth Alexandra Nikolett: 4–10 éves korú gyermekek igei morfoszintaktikai fejlettségének vizsgálata a magyarra adaptált Wug-teszttel

Szemle

  • Tar Éva: Bóna Judit (szerk.) Fonetikai olvasókönyv
  • Balogh Zsófia Nóra: Shiwen Feng et al.: Aktív és passzív mondatok nyelvtani feldolgozási stratégiái közti különbségek vizsgálata fMRI-vel

Hírek, események

  • Habilitáció
  • Országos Köznevelési Tanács
  • MLSZSZ-konferencia
  • Emléktábla-avatás

 

III. évfolyam, 2018-2019 II. évfolyam 1. szám – 2017. november

Tartalom

Tanulmányok

  • Vig Julianna: Tények és neuromítoszok a keresztezett lateralitásról
  • Tar Éva – Tóth Erika: A beszédhanghibák néhány sajátossága 5;6–6;0 éves korban
  • Lajos Péter: Kötődéskutatások dadogóknál
  • Rohár Alexandra: Down-szindrómás személyek nyelvi fejlettsége és az írott nyelv elsajátításához szükséges készségeik
  • Krániczné Szabó Ágnes: Szövegértés-alapú narratívák hallássérült középiskolásoknál
  • Binder Anikó: Jó beszélőkéje van? Ötéves gyermekek nyelvifejlettség-vizsgálatának tapasztalatai
  • Dombóvári Ildikó Szilvia – Szűcs Mária – Molnárné Bogáth Réka – Mosányi Emőke: Az online szülői tanácsadás néhány területének kialakítása és bevezetése a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálatban

Szemle

  • Fehér Krisztina: Babák a hangok világában
  • Tar Éva: Fonológiai fejlődés, variabilitás, beszédhanghibák
  • Csorbáné Szigetvári Melinda – Szakács Nóra (szerk.): Négylábú tanársegédek. A kutyás terápia gyakorlati és hatásvizsgálati lehetőségei
  • Magyarné Várbíró Zita ‒ Szabóné Vékony Andrea – Szatmáriné Mályi Nóra: Hang-lépcső, A hangtani tudatosság fejlesztése 5–7 éves gyermekeknél

Hírek, események, beszámoló

  • Sarbó Artúr-díjak
  • Emléktábla-avatás
  • Németh László-díj
  • Doktori címek
  • Karayné Pavalacs Zsuzsa: Regionális konferencia. „Ami szavakkal el nem mondható.” Művészettel az átmenetek segítése gyermekkorban
  • Szabóné Vékony Andrea: A Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XXII. Kerületi Tagintézményének innovatív pr-tevékenysége a Logopédia Európai Napja és a Hang Világnapja tükrében
  • A Nyelvfejlődési Zavar Nemzetközi Tudatosságnapja

 

IV. évfolyam, 2020 II. évfolyam 1. szám – 2017. november

Tartalom

Tanulmányok

  • Tar Éva, Désfalvi Ildikó: Innovációk a beszédhanghibák logopédiai terápiájában – esetbemutatás
  • Markó Alexandra, Csapó Tamás Gábor, Deme Andrea, Bartók Márton, Gráczi Tekla Etelka: A beszéd jellemzése az artikulációs vizsgálatok tapasztalatainak tükrében
  • Halmos‐Kovács Zsuzsa: Metaforikus jelentés vizsgálata diszlexiás középiskolásoknál

Gyakorlati műhelymunkák

  • Szabóné Vékony Andrea: Az IKT alkalmazása a logopédiai munkában – egy felmérés eredményei
  • Magyarné Várbíró Zita: Programok, applikációk a logopédiai fejlesztésben
  • Jankó István: A digitális logopédiai oktatás tapasztalatai egy felmérés tükrében
  • Kupper Natália: A fonológiai tudatosság fejlesztésének néhány gyakorlata óvodai nagycsoportban

Szemle

  • A. Lynn Williams, Sharynne McLeod, Rebecca J. McCauley (eds.): Interventions for Speech Sound Disorders in Childrens
  • Csepregi András (szerk.): Ajánlások a fejlődési zavarok és az érzékszervi fogyatékosságok korai szűréséhez, állapotmegismeréséhez. Módszertani kézikönyv
  • Horgas Tamásné: Sikeres magyar diszlexiások

Hírek, események, beszámolók

  • A logopédia (Speech and language therapy) mesterképzési szak létesítése
  • A „Szívvel‐lélekkel a szép beszédért”‐díj átadója
  • „Mi a szösz, Szösz néne?”– Új utak a logopédiában

 

A lapszámok olvasásához pdf olvasó szükséges.